Saturday, August 18, 2012

muhasabah diri

Assalamaualaikum w.b.t...


hai kawan-kawan sekalian..

mari kawan-kawan semua..aku ingin mengajak ANDA semua muhasabah diri..DOSA apakah yang telah kita lakukan pada hari ini? adakah kita mampu mengutip sebanyak-banyak PAHALA pada hari ini? ayuh kawan-kawan sekalian..mari kita berfikir sejenak..hanya 10 MINIT yang diperlukan..tak banyak pun..adakah kita telah MENGGURIS perasaan IBU atau AYAH kita pada hari ni? adakah kawan-kawan kita TERASA dengan segala perbuatan atau tingkah laku kita pada hari ini? ayuh kita berfikir sejenak..wahai rakan-rakan yang di kasihi sekalian..kita adalah umat AKHIR ZAMAN..sedarkah kita? cukupkah BEKALAN kita? Allahuakbar!! apa yang aku telah lakukan..mahukah ALLAH mengampunkan DOSAKU..bagaimanakah nasibku di AKHIRAT kelak..YA ALLAH..begitu banyak dosaku kepadamu tetapi aku orang yang Kau pilih untuk diberi HIDAYAH..aku yang pilih untuk kembali ke JALAN Mu..adakah dosaku di AMPUNKAN?



alhamdulilah..berkat doaku serta doa kedua-dua ibubapaku..aku telah kembali dari ZAMAN JAHILIAH kepada jalan yang di redhai oleh ALLAH S.W.T..aku sangat-sangat bersyukur di atas rahmat dari Allah..aku ingin MATI dalam keadaan MENGUCAP atas namaMu YA ALLAH..matikanlah ku dalam keadaan IMAN..matikanlah ku dalam keadaan BANYAK PAHALA..matikanlah ku dalam keadaan muka yang BERCAHAYA..




muhasabah diri..berfikir sejenak..
sekian..assalamualaikum..

No comments: