Saturday, August 25, 2012

saat-saat yang patut dikenang

assalamualaikum w.b.t

hai semua..sihatkah anda semua?..seperti yang sedia dimaklum DATUK BERANGAN selalunya menggunakan 'short form' or 'terengganu language'...now..eh2..tersepiking lak...amboi2..sepiking la setinggi mana pom..hang tetap 'pure terengganu'...cih..ingat nim cerita 'BILA SHUIB SPEAKING LONDON' ke...pordah..hang tu muka tak berapa smart..tak berapa maskulin(bak kata pepatah ZIKRI..roomate aku) ade hati nk jd pelakon...cih..rosak skrin tv..

dah2..lari daripada tajuk nim..lupakan pasal 'short form n terengganu language' tu..blog aku dh sebati dengan tu..tak boleh diubah, mengubah, pengubah dan terubah..tapi aku akan cuba sedaya upaya dengan tubuh badan yang KURUS KERING untuk tidak menggunakan perkataan dari perkataan yang di atas..(paham x nim apa yang cuba aku sampaikan?)

ok2..dah2..hentikan semua dari membebel apa yang di bebelkan...berbalik kepada tajuk di atas..(now 25/8/12 @ 4.09 am) aku tengah bosan..so aku stalker aku punya 'telefon awam' nim..tertengok beberapa gambar yang menarik dan aku mengenangkan saat-saat aku berada di KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA(sila baca dengan nada seperti saudara LOKMAN..mc ketika MHS..opsssss...sowie2..aku tidak patut 'mementionkan' nama beliau..kih3) inilah gambar-gambar yang aku teringatkan balik sepanjang aku di KUIM(sepanjang mana tu? 1 mm? 1 cm? 1 inci? 1 ela?)

Di tangga pertama :
(gambar ni aku ambil ketika aku pegi 'melancong' di bandar masjid tanah bersama roomate lama aku..abih masa tu semua roomate baru balik umah..tinggallah aku bersama ajis)

Di tangga kedua :
(assignment pertama aku..memakan masa berminggu2 nak siap...pape pom..aku sangat menghargai titik peluh yang masin ini kerana berjaya merasai kesiapan assignment..benar bak kata pepatah 'teacher' sekolah aku..perasaan yang paling syok di kolej/universiti adalah assignment pertama)

Di tangga ketiga :

(ketika mimpimu..ewah2..sopannya ketika dia makan..jika anda ingin mencari calon suami..sila lihat gaya calon suami anda makan..opssss..terlebih sudah aku ni..nak berkenalan tak..gambar di atas berbaju putih tu penama FARID NAIM..yang baju merah gambar di bawah ni namanya RAZAK..pilih2..jangan marah ye..nanti kena jual..lelong2..3 ribu darham..kih3..)

Di tangga keempat :
(dalam asyik mengupload gambar assignment pertama aku..aku terlupa nak mengupload gambar ketika aku ke kelas pertama aku..well3..ini lah aku..xsesmart ammar or zikri..diaorang tu maskulin..aku maskayu)

Di tangga kelima :
(inilah pemandangan bangunan yang tersegam indah di KUIM..rumsis kebanggaan mahasiswa/i..hihi..cantik tak..opsss..ni bukan ke rumsis mahasiswi?larikkkk)

Di tangga keenam : 



(wah2..mak jemah buat bubur lambuk la..opsss..lupa lak nak memperkenalkan mereka yang bertungkus lumus mengacau dodol nim..aikkk..dodol? sowie2..bubur lambuk..tengok tu..sampai basah baju meraka..gambar pertama tu..si budak ZIKRI..dia ni la yang aku kata maskulin tu..maskulin kan?untung la dia..gambar kedua tu AMMAR..dia ni pom maskulin gak kan..tengok gayanya yang mengacau bubur lambuk tu..ewah..ewah..gambar ketiga ni HUZAIFAH..rajin diakan..siap tolong basuhkan periuk lagi..eh2..tudung periuk je yang nampak..periuknya mana? gambar keempat yang bebaju oren tu..itulah AZIZ..bukan aziz satar or aliff aziz ye..berbaju biru tu pulak MALEK..bukan malek noor ok..name sebenarnya saiful..aku tak tau la kenapa orang panggil dia malek..yang berbaju batik tu BOB..rajin diakan..baru balik kelas tu)

Di tangga ketujuh :
(aikkk..apa pasal mangkuk tingkat ni..haaaa..itu adalah pemberian dari seorang awek kepada jejaka..cih2..bukan aku ok..jangan salah anggap..dalam mangkuk tingkat tu..ade nasi, sayur rebung dan hati lembu...aku tak makan sebab ni bukan untuk aku..nak tahu pegi tanya AZIZ)

Di tangga kelapan :
(amboi2..abaikan lubang hidung dia yang besar tu..kih3...ni nama dia ALIFF..aikkk..aliff dan aziz..kalu di gabungkan menjadi aliff aziz kan..stop it! abaikan artis2 ni..fokus to study..dia ni merajuk dengan aku sebab tak post gambar dia dalam blog aku yang buruk ni..to aliff now aku dah post..suka tak?alaaa...tak payah kembang hidung tu dengan bangga)


oklah..setakat ni je gambar yang boleh aku upload..sebenarnya ade lagi banyak gambar..tapi aku tidak benarkan upload..dah2 la..aku dah ngantuk ni..selamat pagi(5.19 am) semua..aku dah ngantuk...panjang umur kita bertemu lagi di entry yang akan datang..




No comments: